Algemeen Dagblad

Dit project heb ik mogen maken voor het Algemeen Dagblad. Het AD zocht naar een manier waarop zij jongeren meer naar het AD konden trekken.

Uit ons onderzoek was gekomen dat jongeren veel onderweg zijn en tijdens het wachten eigenlijk niet veel te doen hebben. Op dit moment hebben wij ingespeeld.

Door middel van beacons kunnen wij de doelgroep op een AVG-vriendelijke manier een berichtje sturen met een link naar het AD. In deze AD-applicatie kunnen zij middels Augmented Reality hun eigen omgeving gebruiken voor het consumeren van nieuws. Daarnaast kunnen ze door het doen van polls (waar het AD zijn nieuws op kan aanpassen) punten verdienen die weer inwisselbaar zijn voor toffe acties van producten die het AD al via haar webshop koopt. Jongeren ontvangen nieuws met wat extra’s, het AD wordt relevanter en kan meer verdienen… win-win situatie toch?!

Dit project heb ik samen met mijn team als volgt aangepakt. Eerst zijn we ons gaan verdiepen in de doelgroep, en aan de hand van de verkregen inzichten ben ik samen met mijn team aan het brainstormen geslagen. Uiteindelijk kwamen we uit op het hiernaast beschreven concept waarna ik de schetsen, de digitale uitwerking en het eindprototype heb gerealiseerd.

De schermen die ik ontworpen heb, heb ik als eerste uit geschetst en vervolgens uitgewerkt in Adobe Illustrator. Vervolgens heb ik deze interactief gemaakt middels de tool Adobe Experience Design.

Om de doelgroep en de opdrachtgever duidelijk te leren kennen en hier een overzicht van te maken ben ik samen met mijn team gaan onderzoeken.

Uit deze onderzoeken kon ik samen met mijn team een customer journey maken waardoor we een duidelijk overzicht hebben van de touchpoints van de doelgroep. Hierdoor konden wij gemakkelijk zien waar wij de doelgroep konden bereiken.

Brainstorm

Nadat we als team een overzicht hadden gemaakt van de diverse inzichten zijn we middels diverse creatieve technieken aan het brainstormen geslagen. Hieruit hebben we een concept gehaald dat middels een Augmented Reality service jongeren de kans geeft om hun eigen wereld te gebruiken als nieuwsvoorziening waar ze door middel van beacons in worden getrokken.

Meer werk zien?

Bekijk andere Case Study's